12 Eylül 2013 Perşembe

Mandalina Çayı

Hepimiz doğal bitki çaylarını biliriz. Sağlıklı olduğunu da bilir ve yaparız. Ben de bugün farklı olarak mandalina çayı yaptım.. :) 

 MALZEMELER: 6-7 adet mandalina (Kabuğu soyulmak üzere) 
                                   4 adet küp şeker 
                                   Küçük çaydanlık
                                   Elek 
                                   
Gelelim yapılışına..

- Öncelikle mandalinaların kabuklarını tek tek soydum. Tabii içi biraz fazla oldu. Kalanları afiyetle yiyebilirsiniz. Bol C vitamini var.. :) 








- Soymuş olduğum kabukları yıkadım.



- Fazladan bir tane mandalinayı önce ikiye bölüp daha sonra dilimlere ayırdım.




- Bir dilim mandalinayı yıkamış olduğum kabukların üzerine sıktım. 


- Ocakta suyunu kaynattım. 


- İçine 5 adet küçük mandalina ve kabuklarını kaynaması için attım. Kaynarken etrafa buram buram bir koku yayıldı. :)



- Biraz tat vermesi açısından 4 adet küp şeker attım.


  - Fokurdayana kadar kaynadıktan sonra posasını süzgeçte süzdüm.            (Fokurdamaya başladıktan sonra dinlenmesi açısından 5 dakika kadar daha beklettim.)



   - Üstte posaları kaldı. Soğuk suya tutarak yıkadım. Ve elimle sıkarak suyunu dökmüş olduğum kaba sıktım. 




- Son olarak da yapmış olduğum çayı bardağa koydum ve içine bir dilim mandalina sıktım. 


- Dilerseniz içine soda ve tarçın da koyabilirsiniz. (Sodayı asitli olsun diye koyabilirsiniz.) 

Yazın  soğuk, kışın sıcak servis edebilirsiniz. AFİYET OLSUN! :) 



2 yorum: